bio

Artículo de Mireia Puente Vilardell publicado en Febrero de 2021 sobre mi trabajo de 2020 y 2021.

Fa temps vaig escriure un article sobre l’obra de l’artista plàstic Jordi Costa. Rellegint aquell escrit, m’he topat amb la següent frase:

“Definiria el treball de Jordi Costa com elegant, de simplicitat volguda i honesta, terriblement intensa, i per sobre de tot existencialista”

Per què destaco aquest fragment? Doncs m’ha resultat curiós veure com malgrat que la seva obra s’ha tenyit d’una nova estètica, la seva essència segueix sent la mateixa, i és precisament això el que el fa inconfusible, el que li dona un segell propi i estructura el seu procés creatiu.

Després d’una recent etapa de la més absoluta simplicitat, de silenci i dualitat entre un procés de recolliment i alhora d’expansió d’un mateix, d’un retorn als inicis i al no res per copsar justament el tot, Jordi Costa torna a fer un petit gir inesperat.

Actualment l’obra d’aquest artista s’ha omplert de veladures, de capes de significació, de textures i matisos. Treballa a partir de diferents sediments de pintura i massilla que curosament deixen veure les anteriors pells que l’han fet créixer. I enmig d’aquest valuós substrat, emergeixen formes i geometries, representacions gràfiques que com si fossin els plànols d’una nova edificació o civilització ens parlen de futur i esperança.

Amb els blancs de l’anterior etapa, Jordi Costa va aplanar el terreny, un espai al qual ara hi ha integrat el pas del temps, compactat i reposat, el que ens explica qui som i alhora ens permet projectar un nou començament. Noves formes que emergeixen blanques, pures i lluminoses, i que per contrast esdevenen magnètiques.

Ja a l’anterior article em vaig referir a l’obra de Jordi Costa com el producte d’un procés creatiu estretament lligat a la seva experiència vital, una obra explicada en primera persona. Crec realment que aquest és el seu motor d’inici i el seu destí final, es tracta d’aconseguir segons les seves pròpies paraules de “calmar la ment”.


Extracto del artículo de Mireia Puente Vilardell publicado en Mayo de 2017 sobre mi trabajo de 2016 y 2017.

Las otras palabras… las que pretenden explicar lo que es justamente inexplicable. La técnica que lo hace posible. A veces pienso de qué material serían algunas personas, asociado a su personalidad.

En el caso de Costa Plaza su material tengo claro que sería el cristal: elegante, transparente, de apariencia sensible y delicada, incluso vulnerable, pero con la increíble capacidad de permitir que la luz que él puede captar lo atraviese y nos llegue a los que estamos a su alrededor, incluso transformado en múltiples tonalidades. Su obra es el resultado de su experiencia vital, y de los diferentes ciclos que relatan las diferentes etapas de su vida, con momentos para el sufrimiento, la felicidad y la pasión.

Artista autodidacta, con claras capacidades creativas, Costa Plaza ha hecho de la experimentación su leitmotiv. Su voluntad siempre ha sido hablar de los sentimientos en primera persona, consiguiendo una gran honestidad y autenticidad. Son piezas que salen de muy adentro, con una fuerte carga emotiva.
Definiría su trabajo de elegante, de simplicidad querida y honesta, terriblemente intensa, y por encima de todo existencialista.


Próximas exposiciones

Eurostars Grand Marina Hotel, Barcelona, postergada debido al cierre temporal por COVID19
Centre Cívic cotxeres Borrell, individual, octubre 2021


Exposiciones realizadas

La Puntual, Sant Cugat del Vallès, individual, 20-06-2020 al 12-07-2020
Centre Civic Pere Pruna, Barcelona, con Mercè Pla (escultura) y Jesús Cuenca (pintura), 9-01-2020 al 31-01-2020
Hotel Eurostars Madrid Tower, Madrid, colectiva de escultura, todo el 2020
Espai [b], Barcelona, colectiva, 21-11-2019 al 10-01-2020
Chez Xefo, Barcelona, individual, 5-12-2019 a 10-01-2020
CT Artgallery, Reus, colectiva de pintura y escultura, 10-2019
Premi de pintura Canyelles 2019, Canyelles, colectiva, 05-2019 
Abartium Galería, Calldetenes, colectiva, 01-2019 a 02-2019
Blanca by Eray, Sant Cugat del Vallès, colectiva, 12-2018 a 01-2019
Eurostars Grand Marina Hotel, Barcelona, individual, 06-2018 a 08-2018
Ateneu SantCugatenc, Sant Cugat del Vallès, colectiva, 06-2018
Blanca by Eray, Sant Cugat del Vallès, dúo con Xavier Puente, 04-2018
Blanca by Eray, Sant Cugat del Vallès, colectiva Il, 12-2017 a 01-2018
Blanca by Eray, Sant Cugat del Vallès, colectiva I, 09-2017 a 11-2017
Hotel Sant Pere del Bosc, Lloret de Mar, individual, 08-2017 a 10-2017
Ateneu Sant Cugatenc, Sant Cugat del Vallès, individual, 12-2016 a 01-2017
Peacock Rubí Art Festival 2016, Rubí, colectiva, 09-2016 a 10-2016
Centre Cívic Pere Pruna, Barcelona, individual, 04-2016
Pou d’Art, Sant Cugat del Vallès, individual, 01-2016 a 02-2016
Casa Usher, Barcelona, individual, 11-2015 a 12-2015
ab Galería, Granollers, individual, 06-2015 a 08-2015
La Cultural, Sant Cugat del Vallès, individual, 05-2014
Talent&Co, Barcelona, individual, 02-2014 a 03-2014
Nostalgias, Sant Cugat del Vallès, individual, 06-2014 a 07-2014
Cambalache, Sant Cugat del Vallès, individual, 07-2014
Bones Idees, Sant Cugat del Vallès, individual, 07-2014
Can Batllò, Barcelona, colectiva, 03-2013 a 04-2013
Centre Cívic de Sants, Barcelona, colectiva inaugural, 04-1984


Colaboraciones
Portada de libro «El Fémur de Eva» de la escritora i guionista Fani Grande
Encargos para proyecto del estudio Wearean Interior Designer
Encargos del estudio de Raúl Martins, para el proyecto de Casa Decor 2020

Comienza escribiendo tu búsqueda y pulsa enter para buscar. Presiona ESC para cancelar.

Volver arriba